1 Ocak 2016 Cuma

Eski Notlarım

    Eskisine göre daha fazla bakım yapıyordum. Sabah neredeyse bir saatimi bakımla harcıyordum. Çocukluk yıllarımda elimi yüzümü yıkar dışarı fırlardım. Kötü alışkanlıklarım vardı ve bunları bir merdivenmiş gibi sıralayıp teker teker yıkıyordum. Davranışlar dahil bir sıra yaptım ve teker teker yıktım. Geriye sadece birkaç tane kalmıştı. Her şeyi yeniden gözden geçiriyordum ve kendimi disipline sokmaya karar verdim.
      
     Aslında birçok karar alıp uygulamışlığım oldu bu dönemde. Sık sık analiz yapıyordum ve bazılarını unutuyordum. İnsanlar kendin de olan kusuru başkasında arıyordu. Saçı olmayan arkadaşım saçlarıma bakıyordu ve iltifatlar ediyordu. Bazıları kısaydı ve uzun arkadaşlarıma bakıyordu. Bunları gözlemlemiştim. O kadar güzelliğin arasından dikkat çekeni sanırım aradıkları kusur oluyordu. İnsanlarla iletişim kurarken onlara kendilerinin farklı olduğunu hissettiriyordum. Genelde ben dinleyen taraf oluyordum. Konu benden çıksa da karşı tarafa bu konuda uzman oymuş havası veriyordum. Böylece kendini farklı hissedip mutlu oluyor ve kendini sevebiliyordu. Ayrıyeten kendisini seven insan dışarıyı da sevme ihtimali olduğu için kat ve kat sağlıklı iletişim oluşuyordu. İşe yarıyordu yani onca analiz, onca düşünce, emek boşa gitmemişti. 

    Bir dert gidince diğerinin gelmesinden korkar hale geldim. Başıma bir olay geliyor. Geçmesi için dua ediyordum. Oda geçince yenisi geliyor. Bu kez tekrar pişman oluyordum. Dua ediyorum madem illa ki bir derdim olacak ben seçeyim. Bazen ısrarla ettiğim dualar gerçek oluyor ama istediğim gibi olmuyordu. Bu sefer Allah'ım senin uygun gördüğün şekilde olsun diyordum. Artık seçimi ona bırakmıştım. Bunun sebebi Allah'ın adaletine güveniyor olmamdan kaynaklanıyordu.Başıma gelen olaylar karşısında bazen düşünemesem de bunda da bir hayrın olduğunu ve geçip yenisinin geleceğini söylüyordum içimden. Kabullendim, evet bütün acıları kabul ettim. Onlardan kaçsam da kimi zaman yine de artık kabul edip onu iyileştirmeye çalışıyordum. Dertler karşısında farklı taktikler geliştirdim. Bunlar bazen işe yarıyordu. İçimden sihirli cümlelerimi söylüyordum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder